2 Haziran 2011 Perşembe

İnternetten Yurt Dışı Alışveriş Bilgilendirmesi

Bildiğiniz üzere internet üzerinden yapılan yurt dışı alışverişlere kısıtlama hatta belli ürünlere yasaklama gelmişti. Daha önce de şu yazımda bahsemiştim. Biraz zaman geçtikten sonra bir iki deneme yapacağımı söylemiştim ve yaptım. Yasaklamadan sonra bu ay içerisinde 3 kere ayrı ayrı oje siparişi verdim ve hepsi elime sorunsuzca ulaştı. Yalnız hala acaba gelecek mi korkusu ile sipariş veriyorum. Cuma günü bir sipariş daha verdim. Bakalım...


Öncelikle şunu belirteyim; yasaklama ve kısıtlama halen devam ediyor. Kalktı diye düşünmeyin; ben sadece riski göze aldım. Ürünlerin gümrüğe takılması durumunda ya gidip gümrük vergisini ödeyecek ve öyle ürünlerime kavuşacak; ya da parasını ödediğim ürünleri gümrüğe teslim edecektim. Bu ihtimallere razı olursanız siz de deneyebilirsiniz.


Esasında oje kozmetik grupta olduğu için kesinlikle gümrüksüz sokulamayacak bir üründü. Ama benim de almak istediğim ojeler vardı. Şansımı denedim ve tuttu. Şansı arttırdığını düşündüğüm faktörleri denemek isteyenlerle paylaşayım.


1) Ürünlerin tamamını Ebay'deki satıcılardan almıştım. Dolayısıyla gönderici kısmında tıpkı alıcı kısmında olduğu gibi bir başka isim yazıyor. Yani bir firmadan gelmiyor ve bir firmaya gitmiyor. Bu da paketin içerisindekinin ticari nitelikte olmadığını düşündürüyor.


2) Bir firmadan ya da mağazadan alınmadığından paket ya da zarf üzerinde irsaliyeli faturanın bir kopyası bulunmuyor.


3) Paketler oje içerdiğinden küçük ve hatta içerisinde 3'e kadar oje içerenler koruma balonlu zarflardan. İçerisindekilerin değerinin düşük olduğu izlenimini veriyor.


4) Gelen paketlerin tamamı posta yoluyla geldi. Ülkeye ünlü markaların gönderdiği şekilde Fedex veya benzeri kargo şirketleri ile havaalanı gümrüğünden değil; posta gümrüğünden giriş yapıyor. Havayolu genellikle ticari gönderilerin tercih ettiği; posta ise şahsi gönderilerin tercih ettiği bir yol. (Tabi ki istisnalar var. Asos, Strawberry, Cherry Culture gibi firmalar ucuz olduğu ve genellikle gönderi bedelini kendileri ödedikleri için postayı tercih ediyorlar. Ama ilk iki maddeyi yerine getirmediklerinden dikkat!) Posta gümrüğünden giriş yapan paketlerin  daha fazla şansı olduğunu düşünüyorum.


5) Daha büyük veya farklı yerlerden sipariş vermeyi düşünenler için imkanınız varsa hediye paketi yaptırmanızı öneriyorum. Çok şüphe uyandırıcı olmadığı sürece genellikle gümrükte hediye paketleri açılmıyor.


Tüm bunlara rağmen paketiniz gümrüğe takılabilir. Riski alıp almamak size kalmış. Sanırım ben gümrüğe takılana kadar risk almaya devam edeceğim. O zaman da ne kadar uğraştığıma bağlı olarak bir dahasına karar veririm artık. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder